понеділок, 15 січня 2018 р.

Тема: Проект: «Нагодуй пташку»
І. Підготовчий етап проекту: «Нагодуй пташку»
Мета проекту: привернути увагу учнів до проблеми збереження птахів,       спрямувати зусилля учнів на практичні дії щодо захисту птахів; довести, що птахи – це невід’ємна частина природи; розвивати мислення, пам'ять, спостережливість, уміння самостійно здобувати   інформацію; формувати комунікативну інформаційну компетентність   учнів, природоохоронні навички; розширювати кругозір; виховувати   переконання, що природі можна допомогти, якщо докласти для цього           зусилля, якщо бути небайдужим; привчати учнів допомагати птахам,       підготувати в зимову пору; удосконалювати навички роботи в групі.
Завдання проекту: ознайомити учнів з зимуючими птахами в Україні;          зацікавити учнів проблемою збереження птахів; навчити дітей    самостійно здобувати   інформацію, працюючи з різними текстами,        випустити стінну газету, використовуючи отриману інформацію,         зібрати матеріал в тематичну папку.
Характеристика проекту
За кінцевим результатом: теоретико-практичний
За змістом: моно предметний
За кількістю учасників: колективний
За тривалістю: міні-проект
За ступенем самостійності: частково-пошуковий
За характером контактів: внутрішній
Учасники проекту: учні 1 класу, учитель
Термін реалізації проекту: 2 урока
Прогнозований результат: учні зацікавляться птахами, виявлять бажання їм допомогти в скрутну хвилину; школярі зможуть виготовити стінгазету, скориставшись інформацією, разом з батьками виготовити і принести годівничку.
ІІ. Організаційний етап
Об’єднання учнів у групи
ІІІ. Діяльнісний етап проекту
Слово вчителя
– Сьогодні на уроці ми ознайомимося з зимуючими птахами в Україні. Наприкінці уроку кожна група буде презентувати свою роботу і таким чином кожен з вас зробить внесок у наш проект «Нагодуй пташку»
Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
1. Гра «Слова римуємо, віршик будуємо»
– Чи подобається вам зима? Спробуєте розповісти про зиму віршами. Я починаю рядочок вірша, а ви доберіть зимові слова в риму.
А яка зима буває,
Скаже той, хто добре … (знає)
Чи ж вона буває ніжна?
Ні! Холодна й … (білосніжна)
Так. Холодна, вітер віє
І від снігу все … (біліє)
В небі темна хмара висне
Іноді мороз аж … (тисне)
Чудеса на склі малює,
На річках мости … (будує)
Не прості, а льодяні,
Дуже гарні, мов … (скляні)
Під ногами сніг рипить,
Звір від холоду … (тремтить)
Є хурделиця, природно
Є метелиця … (холодна)
Хуга є, і є завія,
Сонце світить, а не … (гріє)
І його частіш немає –
Хмара сонце … (закриває).
– За якими прикметами ми з вами впізнаємо зиму?
2. Розповідь учителя
– Правильно, дні стали короткі, а ночі довгі, земля вкрилася білим снігом, пташки відлетіли і не чути їхнього співу. А ви як, як думаєте, чому вони не співають, не радіють? Зима для птахів – це велике випробування. Птахи потребують вашої допомоги. І сьогодні ми зібралися для того, щоб більше дізнатись про птахів, тому що вони велику користь приносять, знищують гризунів, шкідливих комах, допомогти їм взимку.
3. Презентація «Птахи просять допомоги»
4. Вручення завдань групам
Учитель дає завдання групам і забезпечує їх необхідними дидактичними матеріалами для підготовки відповідей (виготовлені вчителем вирізки з зображенням птахів, дитячі енциклопедії).
1 група – науковці. Збирають матеріали про зимуючих птахів з довідників, енциклопедій.
2 група – поети. Складають вірші про птахів.
3 група – художники. Малюють малюнки про птахів, роблять аплікації про зимуючих птахів.
4 група – детективи. Шукають розповіді, легенди, цікавинки, загадки, прислів’я, приказки, скоромовки.
ІV. Узагальнюючий етап проекту
1. Презентація
Виступи всіх членів групи згідно з розподіленими ролями за планом; демонстрування матеріалу, який підготував учитель, прикріплених на дошку.
2. Оцінювання роботи груп
Кожна група має на столі 3 фішки у вигляді смайликів для оцінювання.
·      сподобалося
·      більш-менш сподобалося
·      не сподобалося
Учитель разом з учнями приймає участь в оцінювання.
3. Збір матеріалу проекту в тематичну папку.
4. Підсумок уроку
Слово вчителя
– Сподіваюсь, що ви ніколи не будете байдужими до птахів різного краю, а особливу в таку пору року як зима.
Звучить вірш у супроводі презентації «Різноманітності птахів»
Тріпоче серце пійманої птиці
В руках моїх не чує доброти.
Я дам тобі водиці і пшениці

Моя пташино, тільки не тремти.

Немає коментарів:

Дописати коментар