суботу, 3 листопада 2018 р.

Тема: Я люблю свою Україну
Мета: формувати компетентності учнів: ключові – слухати пояснення вчителя, виділяти головне; правильно відповідати на питання; працювати самостійно та за зразком, у парах; дотримуватися правил сидіння під час письма; раціонально витрачати час у процесі виконання завдань; дотримуватися правил поведінки під час фізкультхвилинок; предметні – формувати навичку раціонального читання, використовуючи прийом стеження; розвивати пам’ять, увагу, зв‘язне мовлення; виховувати почуття взаємодопомоги, любові і пошани до України та українського народу, його невичерпного таланту, до української мови.
Обладнання: аудіо- та відеозаписи, карта України, карта Європи, паперові метелики, повітряні кульки.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.   Привітання.
2. Актуалізація знань
Швидко промайнуло літечко і ось вересень покликав нас до школи. І ми з вами розпочинаємо наш перший в новому навчальному році урок, на якому ми поговоримо про найважливіші речі для кожного з нас.
Як ви вважаєте, про що саме йтиме мова?
3.Вправа Мікрофон Учні передають мікрофон і називають найважливіші для нього речі (родина,рідна земля і т.д)
Батьківщино, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна,
Ти, як мати найрідніша.
Ти з дитинства наймиліша,
Ти і взимку найтепліша –
Наша отча сторона.
- А яку назву має наше місто, в якому ми живемо?
- Як називається наша Батьківщина, країна?
- А хто ви тоді?
-  Як ви думаєте, а якими мають бути діти України?(відповіді дітей)
Хто я, що я?
Хочеш знати?
Українка моя мати,
Батько мій українець зроду
І козацького він роду.
І хоч я малий ще нині,
Але вірний син Вкраїни,
І віддам свої всі сили
Україні моїй милій.
Батьківщина – це земля не лише ваших батьків, а й дідусів, бабусь, прадідів.
Україна – це і той край, де ви живете і зростаєте.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова та багата наша Батьківщина. Тема нашого уроку «Я люблю Україну свою». Обмін інформацією.
ІV. Основна частина
1.Державні символи України
Кожна країна, в якій живуть люди, має свої візитні картки. Вони неповторні, по них впізнають країну. Це - символи. Є вони і в нашої країни. Послухайте і відгадайте загадки.
1.Синє небо, жовте жито -
цю святиню знають діти. (Прапор.)
2.Символ нашої держави -це тризуб жовто-яскравий. (Герб.)
Так, ще один символ - герб – Тризуб, його можна побачити на різних документах, печатках, на грошових купюрах.
3.По радіо звучить щоденно
патріотична пісня,
що возвеличує Вкраїну
і прославля навічно. (Гімн.)
Гімн - урочиста пісня. Державний Гімн України звучить на всіх державних святах, демонстраціях, парадах. Почувши звуки гімну, всі люди встають і шанобливо, мовчки, з гордо піднятою головою, приклавши руку до серця слухають і підспівують пісню.
Учні встають з-за парт і співають гімн України.
- Які народні символи України ви знаєте? (відповіді учнів)
Перегляд відео «Народні символи України»
Україна       (діти розводять руки по сторонах)
2.Фізкультхвилинка (стають в коло)
Рідний край   (піднімають руки догори)
Поле, річка  (повороти тулуба з розведеними руками)
Синій гай (присідають)
Любо стежкою іти (ходьба)
Тут живемо я і ти! (взятися за руки)

3. Гра «Любить – не любить»
Діти стають у коло. Учитель по черзі кидає м`яч кожній дитині і запитує, в яких ситуаціях людина любить свою Батьківщину, а в яких – ні:
- людина повернулась із лісу з квітами;
- садить дерева, квіти біля будинку;
- миє машину на березі озера;
- відвезла сміття на сміттєзвалище;
- викинула сміття на дорозі;
- звільнила місце в автобусі бабусі;
- викинула сміття на березі річки;
- збудувала годівничку для пташок;
- зруйнувала мурашник….
4. Асоціативний кущ «Україна – наша Батьківщина»
(у вчителя на столі картинки, які символізують Україну і картинки, які не належать до країни. Учні мають подумати і прикріпити до дошки правильно вибір.
5.Учитель: Із давніх-давен український народ уважався найспівочішою нацією. У своїх піснях українці часто оспівували свою рідну країну. І зараз я пропоную послухати вам пісню «Я люблю Україну свою».
Про кого вона? За що автор любить свою Україну?
6. Гра «Дай правильну відповідь» В якій країні ми живемо? Столиця України?
§             Як називається головна річка України?
§             Які гори є в Україні?
§             Як називається наш рідний край?
§             Які країни Європи є сусідами України?
7. Гра «Державні символи України»
§                                  Які державні символи ви знаєте? Якого кольору прапор? Що означає кожен колір? Давайте перевіримо, чи ви праві. (Відео про прапор України.)
§                                  Що означає тризуб? Давайте перевіримо вашу відповідь. (Відео про герб України.)
§                                  Як називається гімн України? Хто його склав? Хто написав музику до гімну? Як треба поводитися, коли ми чуємо гімн України? Давайте виконаємо цю урочисту пісню.(Відеокараоке «Гімн України».)
8. Гра «З’єднай прислів’я». (Робота в парах.)
Учитель.
§             У кожного із вас лежать картки із завданням. З‘єднайте початок прислів‘я з кінцівкою. Розтлумачте зміст.
Рідна земля                             там і під ялиною рай.
Без верби й калини –               і в жмені гріє.
Де рідний край,                      нема України.
 Як ви розумієте ці прислів‘я? Які народні символи України згадано в цих прислів‘ях?
Отже, народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека. Усі вони – наші давні та добрі обереги. (Учитель показує ілюстровані малюнки.)
 Відеофізкультхвилинка «Моя Україна»
9. Гра «Закінчи рядок». (Робота в парах.)
Учитель.
 Я буду зачитувати вірш, а ви маєте дібрати найбільш вдале слово і закінчити його.)
Учитель.
Ось небо блакитне і сонце в зеніті! Моя Україна – найкраща …( у світі), Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні … (джерельця), Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки… (глибокі), Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня …(весела). Це щира, багата, як світ, її мова,
Така мелодійна, крилата … (чудова)! Її обереги – верба і калина,
Найкраща у світі – моя … (Україна) Бо нам найрідніша Вітчизна і мати То як же нам, дітям, її …(не кохати)? Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати …(відкрила). Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі …(єдина)!

§             Молодці! Ви всі справилися з усіма завданнями Мудрої Сови. За активну та плідну роботу на уроці вона дарує вам повітряні кульки. 
VІ. Підсумок уроку
Учитель.
Хочеться завершити урок словами відомого письменника Володимира Сосюри.
Любіть Україну, як сонце любіть, Як вітер і трави, і води,
В годину щасливу і в радості мить. Любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву, Вишневу свою Україну.
Красу її вічно живу і нову, І мову її солов‘їну.
Пишайтеся тим, що ми українці!!!


Немає коментарів:

Дописати коментар